مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

با سلام

محمد حسین متانت دانش‌ آموخته رشته مهندسی برق هستم .در این وبلاگ اطلاعات مربوط به،مقالات،جزوات و کتاب ها و مطالب علمی مربوط به رشته برق ارائه می گردد.

هرگاه در پی چیزى هستى، بلند همت باش و آن‏گاه که چیره شدى، در پیروزى کریم باش.
حضرت علی (علیه السلام)

همراهان عزیز جهت خبر دار شدن از جدید ترین مطالب سایت،سایت را به دنبال داشته باشید.👇🏻

پیوندها

ترانسفورماتورهای تک فاز

سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۲۸ ب.ظ

مبانی و اصول کار ترانس و اجزای اصلی یک ترانس الکتریکی- ماه صنعت

دانلود جزوه ترانسفورماتورهای تک فاز

جزوه ترانسفورماتورهای تک فاز  به بررسی کامل انواع ترانسفورماتورهای تکفاز و بررسی آزمایشات مختلف ترانسفورماتور پرداخته است که یک جزوه عالی در این زمینه میباشد.

ترانسفورماتور وسیله ای است که از پیچیدن دو یا چند سیم پیچ بر روی یک هسته مغناطیسی ساخته می شود. هر سیم پیچ بر روی یک بازوی هسته مغناطیسی پیچیده میشود. سیم پیچی که به منبع ولتاژ متناوب متصل می شود را سیم پیچ اولیه و سیم پیچی که به مصرف کننده الکتریکی متصل می شود را سیم پیچ ثانویه می گویند. و سیم پیچ با ولتاژ بیشتر را سیم پیچ فشار قوی و سیم پیچ با ولتاژ کمتر را سیم پیچ فشار ضعیف می گویند.همچنین هرگاه دو سیم پیچ در نزدیک یکدیگر قرار گیرند به طوری که خطوط قوای متغیر مغناطیسی تولید شده در یکی از سیم پیچ ها بتواند حلقه های سیم پیچ دوم را قطع کند، در آن سیم پیچ نیروی محرکه القا می شود و در صورتی که مسیر عبور جریان از سیم پیچ دوم نیز مهیا باشد، میدان مغناطیسی تولید می کند و شار مغناطیسی آن نیز روی سیم پیچ اول نیروی محرکه القا می کند این پدیده را القای متقابل (M) می گویند.

مقدار نیروی محرکه القایی ناشی از القای متقابل به ضریب القای متقابل M بستگی دارد. هرچه خطوط میدان مغناطیسی بیشتری بین دو سیم پیچ برقرار شود ضریب القای متقابل M بزرگتر می شود. ضریب القای متقابل به چگونگی قرارگیری سیم پیچ ها و فاصله آن ها از یکدیگر بستگی دارد. القای متقابل کامل در سیم پیچ زمانی اتفاق می افتد که تمام خطوط قوای مغناطیسی یک سیم پیچ به سیم پیچ دوم برسد. اگر هیچ یک از خطوط قوای مغناطیسی دو سیم پیچ از داخل هم عبور نکنند، القای متقابل بین آنها وجود نخواهد داشت و ضریب القای متقابل صفر خواهد بود.

دریافت فایل :

دانلود دانلود جزوه ترانسفورماتورهای تک فاز

حجم فایلحجم فایل :۳ مگابایت

تعداد صفحهتعداد صفحه : ۴۹ صفحه

فرمت فایلفرمت فایل : PDFa

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۲۲
Mohammad hossein Metanat

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی