مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

با سلام

محمد حسین متانت دانش‌ آموخته رشته مهندسی برق هستم .در این وبلاگ اطلاعات مربوط به،مقالات،جزوات و کتاب ها و مطالب علمی مربوط به رشته برق ارائه می گردد.

هرگاه در پی چیزى هستى، بلند همت باش و آن‏گاه که چیره شدى، در پیروزى کریم باش.
حضرت علی (علیه السلام)

همراهان عزیز جهت خبر دار شدن از جدید ترین مطالب سایت،سایت را به دنبال داشته باشید.👇🏻

پیوندها

راه اندازی موتور سه فاز دالاندر با اتصال مثلث سری و دوبل

در این بخش  برای شما دانش آموزان و دانشجویان رشته تحصیلی برق صنعتی و قدرت، اقدام به طراحی و انتشار پروژه ای در زمینه طراحی مدار فرمان و مدار قدرت با عنوان، (راه اندازی موتور سه فاز دالاندر با اتصال مثلث سری و مثلث دوبل) کرده است. در روی پلاک الکتروموتور دالاندر مشخصات موتور و همچنین نوع اتصالات دورهای کند و تند را کارخانه سازنده می نویسد و برای راه اندازی حتما به این اطلاعات که مهمترین آن ولتاژ، جریان و نوع اتصال می باشد توجه کرد. مدار قدرت موتور دالاندر با اتصال مثلث سری برای دور کند و مثلث دوبل برای دور تند در زیر آورده شده است.

 

مدار قدرت راه اندازی موتور دالاندر با اتصال مثلث سری و مثلث دوبل

مدار قدرت راه اندازی موتور دالاندر با اتصال مثلث سری و مثلث دوبل

وسائل حفاظتی بصورت زیر باید انتخاب شود

فیوز F1 برابر جریان نامی دور تند، بی متال F2 و F3 و کنتاکتور K1M و K2M برای جریان Ie / √3 برابر جریان نامی دور کند، بی متال F4 و کنتاکتور K3M برای Ie / 2√3 برابر جریان نامی دور تند و بی متال F5 و کنتاکتور K4M برای Ie / √3 برابر جریان نامی دور تند انتخاب می گردد.

مدار فرمان راه اندازی موتور دالاندر با اتصال مثلث سری و دوبل بدون رعایت ترتیب دورها

مدار فرمان راه اندازی موتور دالاندر با اتصال مثلث سری و دوبل بدون رعایت ترتیب دورها

مدار فرمان راه اندازی موتور دالاندر با اتصال مثلث سری و دوبل با رعایت ترتیب دورها

مدار فرمان راه اندازی موتور دالاندر با اتصال مثلث سری و دوبل با رعایت ترتیب دورها

عملکرد مدار فرمان موتور دالاندر با اتصال مثلث سری و دوبل

در این مدار شستی S1 برای راه اندازی دور کند و شستی S2 برای راه اندازی دور تند بکار می رود. کنتاکت باز کنتاکتور K1M شماره 83-84 در مسیر 15 اجازه راه اندازی دور تند قبل از دور کند را نمی دهد. و هرگاه دور کند راه اندازی شد، کنتاکتور K3M می تواند وصل شود و موتور با دور تند راه اندازی شود. البته در صورتی می تواند کنتاکتور K3M وصل شود که بوبین کنتاکتور K2M قطع شده و K1M وصل باقی بماند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی