مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

با سلام

محمد حسین متانت دانش‌ آموخته رشته مهندسی برق هستم .در این وبلاگ اطلاعات مربوط به،مقالات،جزوات و کتاب ها و مطالب علمی مربوط به رشته برق ارائه می گردد.

هرگاه در پی چیزى هستى، بلند همت باش و آن‏گاه که چیره شدى، در پیروزى کریم باش.
حضرت علی (علیه السلام)

همراهان عزیز جهت خبر دار شدن از جدید ترین مطالب سایت،سایت را به دنبال داشته باشید.👇🏻

پیوندها

راه اندازی ترانسفورماتوری الکتروموتور القائی سه فاز

در این بخش  برای شما دانش آموزان و دانشجویان رشته تحصیلی برق صنعتی و قدرت، اقدام به طراحی و انتشار پروژه ای در زمینه طراحی مدار فرمان و مدار قدرت با عنوان، (راه اندازی ترانسفورماتوری الکتروموتور القائی سه فاز) کرده است. در این روش با کاهش ولتاژ بوسیله ترانسفورماتور سه فاز یا اتوترانس سه فاز جریان راه اندازی کاهش می یابد. معمولا ولتاژ راه اندازی را با 70% ولتاژ نامی موتور در نظر می گیرند.

برای راه اندازی الکتروموتور باید L1 > 1U1 و L2 > 1V1 و L3 > 1W1 اتوترانس وصل شده و سرهای U2 و V2 و W2 به هم وصل شده و همچنین 2W1 و 2V1 و 2U1 که خروجی اتوترانس می باشد به الکتروموتور سه فاز وصل می گردد. بعد از راه اندازی (10 ثانیه)، L1 و L2 و L3 مستقیما به U و V و W متصل شده و اتوترانس از مدار خارج می گردد.

 

مدار فرمان دستی راه اندازی ترانسفورماتوری الکتروموتور القائی سه فاز

مدار فرمان دستی راه اندازی ترانسفورماتوری الکتروموتور القائی سه فاز

مدار فرمان اتوماتیک راه اندازی ترانسفورماتوری الکتروموتور القائی سه فاز

مدار فرمان اتوماتیک راه اندازی ترانسفورماتوری الکتروموتور القائی سه فاز

عملکرد مدار فرمان

با فشردن شستی S1بوبین کنتاکتور K3M در مسیر 11 و تغذیه تایمر در مسیر 13 وصل شده و از طریق کنتاکت K3M/53-54 خود را وصل نگه می دارد و کنتاکت باز K3M/83-84 در مسیر 14 بوبین K2M را تحریک نموده و موتور از طریق اتوترانس با 70% ولتاژ نامی راه اندازی می گردد. بعد از 10 ثانیه تایمر K1T در مسیر 14 بوین K2M را قطع و در مسیر شماره 15 بوبین K1M را تحریک می نماید و از طریق کنتاکت K1M/83-84 خود را نگه می دارد (حالت خود نگهدار کنتاکتور) همزمان با تحریک بوبین K1M، کنتاکت بسته K1M/61-62 در مسیر 11، بوبین K3M و تایمر را از مدار خارج می کند و موتور با ولتاژ نامی راه اندازی می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۱۱
Mohammad hossein Metanat

متانت

محمد حسین متانت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی