مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

با سلام

محمد حسین متانت دانش‌ آموخته رشته مهندسی برق هستم .در این وبلاگ اطلاعات مربوط به،مقالات،جزوات و کتاب ها و مطالب علمی مربوط به رشته برق ارائه می گردد.

هرگاه در پی چیزى هستى، بلند همت باش و آن‏گاه که چیره شدى، در پیروزى کریم باش.
حضرت علی (علیه السلام)

همراهان عزیز جهت خبر دار شدن از جدید ترین مطالب سایت،سایت را به دنبال داشته باشید.👇🏻

پیوندها

درباره کابل ها

شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹ ق.ظ

قرارداد 40 میلیون دلاری تامین کابلهای فشار قوی برای برق عراق - ایرنا

کابل ابزار دقیق (instrument cable)
این کابل ها به کابلهای سیگنال و کنترل معروف هستند . از این نوع کابلها جهت انتقال اطلاعات یا سیگنال استفاده میشود این نوع کابلها بصورت زوجی یا سه تایی یا چهار تایی دسته بندی میشوند و کابل از یک یا تعدادی از این دسته جات تشکیل شده است، که عموما بصورت جداگانه شیلد میشوند. و اکثرا بعد از تابیدن و تشکیل هسته کابل (core) دوباره شیلد میشوند. عمده شیلد مورد استفاده در این کابلها شیلد استاتیک میباشد. شیلد استاتیک از نوار نازکی از جنس آلومینیوم-پلی استر (آلومینیوم فویل) و سیم ارت قلع اندود تشکیل شده است. البته در صورت نیاز میتوان از انواع دیگر شیلد نیز استفاده کرد. در کابلهای کنترل نیز تعداد از رشته ها در لایه های مختلف به هم تابیده شده و تشکیل هسته کابل را داده و اکثرا شیلد میشوند و سپس لایه های دیگر بر روی آنها قرار میگیرند.

تیوب حرارتی کابل
نوعی تیوب پلاستیکی جمع شونده است که برای عایق بندی و جلو گیری از نفوذ آب و تاثیر سایر عوامل محیطی روی سیم و کابل کاربرد دارد. از تیوب حرارتی جهت تعمیر سیمهای آسیب دیده و عایق بندی سیمها در محل آسیب استفاده میشود برای ساخت این نوع تیوب از نایلون یا پلی اولفین استفاده میشود
 

کابل ضد آتش یا کابل اطفاء حریق یا Fire Alarm

کابلهایی هستند که در شرایط آتش بدون مشکل و اتصالی به کار خود ادامه میدهند. هر چند این کابلها بعد از شرایط آتش به دلیل صدمات وارده باید تعویض شوند اما در زمان بحرانی آتش، کارایی خود را از دست نمیدهند. این نوع کابلها در انواع مختلف و مصارف گوناگون میتوانند وجود داشته باشند که یکی از آن مصارف کابل اعلام حریق میباشد .در این نوع از کابلها روی هادی از یک یا چند لایه نوار میکا استفاده میشود که در شرایط آتش و آسیب دیدن عایق کابل، مانع اتصال و از کار افتادن آن میشود. عایق این کابلها اکثرا از جنس XLPE یا مواد کم دود و بدون هالوژن و سایر لایه ها نیز از مواد کم دود و بدون هالوژن است که در صورت بروز آتش سوزی در فضای بسته خطر مسمومیت ناشی از تنفس گازهای سمی و کم شدن میدان دید در اثر دود را ندارند.

کاربرد عمده کابلهای ضد آتش در تونلها و متروها و سایر نقاط بسته که راههای کمی به فضای آزاد دارند و همچنین در بیمارستانها و پالایشگاهها و مراکز نفتی و پتروشیمی و سایر نقاط حساس در آتش سوزی می باشد البته از کابل اعلام حریق در تمام ساختمانهای دارای این سیستم استفاده می گردد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۲۶
Mohammad hossein Metanat

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی