مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

با سلام

محمد حسین متانت دانش‌ آموخته رشته مهندسی برق هستم .در این وبلاگ اطلاعات مربوط به،مقالات،جزوات و کتاب ها و مطالب علمی مربوط به رشته برق ارائه می گردد.

هرگاه در پی چیزى هستى، بلند همت باش و آن‏گاه که چیره شدى، در پیروزى کریم باش.
حضرت علی (علیه السلام)

همراهان عزیز جهت خبر دار شدن از جدید ترین مطالب سایت،سایت را به دنبال داشته باشید.👇🏻

پیوندها

نصب فتوسل به کنتاکتور

پنجشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۰۴:۰۵ ب.ظ

طریقه نصب فتوسل با کنتاکتور

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

طریقه بستن فتوسل به کنتاکتور

در این مقاله میخواهیم  طریقه بستن فتوسل به کنتاکتور را یاد بگیریم ، چرا می آییم از کنتاکتور همراه فتوسل استفاده میکنیم؟

به این خاطر که خود فتوسل تا یک اندازه جواب نمی دهد بگزارید مثال بزنم چند خط روشنایی داریم یا تعداد زیادی پروژکتور داریم و قطعا با این همه لامپ فتوسل نمی تواند جواب گو باشد.بنابراین می آییم آن را به کنتاکتور وصل میکنیم و روی عمر کنتاکتور هم تاثیر دارد.

نحوه خواندن مقادیر روی فتوسل

روی فتوسل یک سری مشخصات نوشته که تا چند آمپر جواب میده و ورودی و خروجی کدوم سیم هستش.مشخصاتی که روی فتوسلی که در عکس میبینید نوشته  ۱۰A و input:B&W  output:W&R  به این معنی که تا ۱۰ آمپر جریان جواب میده و سیم سیاه و سفید ورودی هستش (سیم سیاه به فاز و سیم سفید به نول وصل میشه) و سیم قرمز و سفید به خروجی (سیم قرمز به A1 وسیم سفید به نول که در اینجا میبینیم یک سیم سفید وجود داره که مشترکه) وصل میشه.در اینجا فرقی نمیکنه که فتوسل چند آمپر باشه آمپرش کم باشه از نظر اقتصادی هم به صرفه تر هست .

طریقه وصل کردن فتوسل به کنتاکتور

ورودی کنتاکتور فرقی نمیکنه که سیم سه فاز وصل باشه یا تک فاز چونکه خروجی ما سه فاز نیست یعنی میشه یک سیم تک فاز آورد و بین ورودی انشعاب گرفت و بسته به شرایطی که نیاز هست اون رو میبندیم در این جا ۱ ۲ ۳ ورودی هستش,نکته بعدی اینکه اگه سیم A1 و A2 را جابجا ببندیم اشکالی پیش نمی یاد به خاطر ترتیبش معمولا خروچی فتوسل رو به A1 و A2 رو به نول وصل می کنن (چونکه A1 و A2 دو سر بوبین هستش و فرقی نمیکنه که به کدوم وصل شه) و ۴ ۵ ۶ هم خروجی کنتاکتور هست و اون ها رو به لامپ ، پروژکتور و هر چیزی که قراره روشن خاموش شه وصل میکنیم به تمام چیزایی که قراره وصل شه هم توجه میکنیم که چقدر جریان میکشه.

مثلا قراره ۹ تا نورافکن ۱۰۰۰ وات وصل بشه خب ما میایم ۹ رو ضرب ۱۰۰۰ میکنیم که میشه ۹۰۰۰ وات. اینو تقسیم بر ۲۲۰ میکنیم میشه ۴۰/۹۰

خب این همه جریان رو با خود فتوسل نمیشه مدیریت کرد ,یه کنتاکتور ۱۶A کافیه

جریان رو میشه از این فرمول بدست آورد

I=P/V    جریان (آمپر) = توان (وات) تقسیم بر ولتاژ (ولت)

اگر بیایم کنتاکتور ۱۶ آمپر بگیریم برای این مقدار جریان کافیه چون هر ورودی کنتاکتور حداکثر ۱۶ آمپر میتونه از خودش عبور بده که ما میتونیم اون رو بین ورودی ها تقسیم کنیم.

 

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۱۰
Mohammad hossein Metanat

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی