مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

با سلام

محمد حسین متانت دانش‌ آموخته رشته مهندسی برق هستم .در این وبلاگ اطلاعات مربوط به،مقالات،جزوات و کتاب ها و مطالب علمی مربوط به رشته برق ارائه می گردد.

هرگاه در پی چیزى هستى، بلند همت باش و آن‏گاه که چیره شدى، در پیروزى کریم باش.
حضرت علی (علیه السلام)

همراهان عزیز جهت خبر دار شدن از جدید ترین مطالب سایت،سایت را به دنبال داشته باشید.👇🏻

پیوندها

مدار قدرت محدود کردن حرکت موتور سه فاز با استفاده از میکروسوئیچ

محدود کردن حرکت موتور سه فاز با استفاده از میکروسوئیچ

در این بخش  برای شما دانش آموزان و دانشجویان رشته تحصیلی برق صنعتی و قدرت، اقدام به طراحی و انتشار پروژه ای در زمینه طراحی مدار فرمان و مدار قدرت با عنوان، (محدود کردن حرکت موتور سه فاز با استفاده از میکروسوئیچ) کرده است. در سیستم هایی که از الکتروموتور به عنوان جابجائی قطعات و سایر مواد استفاده شده و الکتروموتور بصورت اتوماتیک متوقف می گردد و یا تغییر جهت می دهد از میکروسوئیچ و یا سنسور استفاده می گردد بطوری که در نقطه ای که لازم است تغییر جهت حرکت و یا متوقف شدن موتور اتفاق بیافتد. با توجه به موقعیت نصب و نوع سیستم می توان از میکروسوئیچ مربوطه استفاده کرد. برای یادگیری بهتر به مدار قدرت ترسیم شده در شکل زیر دقت کنید.

 

مدار قدرت محدود کردن حرکت با میکروسوئیچ

مدار قدرت محدود کردن حرکت موتور سه فاز با استفاده از میکروسوئیچ

در تصویر بالا مدار قدرت موتور چپگرد و راستگرد همراه با موقعیت قرار گرفتن میکروسوئیچ ها نشان داده شده است که میکروسوئیچ S3 در انتهای مسیر میکروسوئیچ S4 در ابتدای مسیر قرار گرفته و الکتروموتور را در ابتدا و انتهای مسیر به صورت خودکار متوقف می کنند.

مدار فرمان محدود کردن حرکت با میکروسوئیچ

مدار فرمان محدود کردن حرکت موتور سه فاز با استفاده از میکروسوئیچ

 

در هر حالت با S0 می توان مدار را قطع کرد. در صورتی که لازم باشد با فشرده شدن استارت موتور به صورت خودکار چپگرد و راستگرد شود از مدار فرمان و مدار قدرت قرار گرفته در تصاویر زیر می توان استفاده کرد، در مدار فرمان چپگرد و راستگرد اتوماتیک از یک کنتاکتور کمکی به عنوان حافظه استفاده شده است بطوری که با فشرده شدن S1 موتور به صورت راستگرد راه اندازی شده و در انتهای مسیر با برخورد به میکروسوئیچ S3، کنتاکتور K1M قطع و کنتاکتور K2M وصل می شود و موتور در جهت چپگرد راه اندازی می شود. در ابتدای مسیر با برخورد به میکروسوئیچ S4، کنتاکتور K2M قطع و کنتاکتور K1M وصل می گردد و تا زمان فشرده شدن استپ S0 و قطع K1 سیستم به کار خود ادامه می دهد.

مدار قدرت تغییر جهت حرکت بصورت اتوماتیک

مدار قدرت تغییر جهت حرکت بصورت اتوماتیک

مدار فرمان تغییر جهت حرکت بصورت اتوماتیک

مدار فرمان تغییر جهت حرکت بصورت اتوماتیک

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۱۰
Mohammad hossein Metanat

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی