مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

با سلام

محمد حسین متانت دانش‌ آموخته رشته مهندسی برق هستم .در این وبلاگ اطلاعات مربوط به،مقالات،جزوات و کتاب ها و مطالب علمی مربوط به رشته برق ارائه می گردد.

هرگاه در پی چیزى هستى، بلند همت باش و آن‏گاه که چیره شدى، در پیروزى کریم باش.
حضرت علی (علیه السلام)

همراهان عزیز جهت خبر دار شدن از جدید ترین مطالب سایت،سایت را به دنبال داشته باشید.👇🏻

پیوندها

با هوای اطرافتان موبایل شارژ کنید

يكشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۴۹ ب.ظ

نتیجه تصویری برای نیروگاه های تولید کننده برق


دانشجویان بخش طراحی صنعتی در موسسه فناوری هند در دهلی موفق شدند توربینی را به تلفن همراه وصل کنند. این توربین به شارژ کردن تلفن همراه حتی زمانیکه فرد در مسافرت است کمک می کند.

برای کامل خواندن متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

به گزارش بخش خبر شبکه http://www.IRITN.com،به نقل از rediff.com، پروفسور لالیت کومار داس، رئیس این بخش خاطر نشان کرد :«برق تولید شده توسط این توربین زمانیکه با انرژی باد به حرکت در می آید می تواند در مواقع ضروری تلفن همراه شارژ کند.»


وی در ادامه افزود:«این توربین جریان الکتریسیته ای با فرکانس۳تا۴وات تولید می کند که این میزان برای شارژ یک تلفن همراه کافی است.»

توربین طراحی شده ویژه که ارزش آن۲۰۰روپیه است داخل آزمایشگاه توسعه داده شده است و آنقدر کوچک است که می توان براحتی آن را در جیب نگهداری کرد. هدف اصلی این دستگاه توسعه قابلیت اتصال تلفن همراه در جایی است که هیچ جریان الکتریسیته ای وجود ندارد . این دستگاه قادر به ذخیره انرژی نیز هست اما مقدار آن بسیار کم است.

این دستگاه برای مناطق ساحلی که در آن هوا بدون وقفه جریان دارد بسیار مناسب است . این تکنیک هنوز تجاری نشده است اما این دانشگاه برای کمک به تولید انبوه این وسیله توسط سازندگان طرحی را به وزارت علوم و فناوری پیشنهاد داده است .

آقای کومار در پایان سخنان خود افزود:« این وسیله به کاربران تلفن همراه کمک می کند در حالیکه در اتوبوس، اتومبیل یا قطار هستند تلفن های خود را شارژ کنند. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که توربین را در مقابل جریان باد قراردهند. این دستگاه از انرژی باد برای حرکت دادن توربین و در نتیجه تولید انرژی استفاده می کند.»

دانشمندان نیز اعلام کردند که دانشجویان همچنین از یک فنر در این وسیله استفاده کرده اند که از طریق یک دسته می تواند انرژی را ذخیره کند. با این شیوه می توان هنگام قطعی برق تلفن را شارژ کرد

www.ml.blogfa.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی