مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

با سلام

محمد حسین متانت دانش‌ آموخته رشته مهندسی برق هستم .در این وبلاگ اطلاعات مربوط به،مقالات،جزوات و کتاب ها و مطالب علمی مربوط به رشته برق ارائه می گردد.

هرگاه در پی چیزى هستى، بلند همت باش و آن‏گاه که چیره شدى، در پیروزى کریم باش.
حضرت علی (علیه السلام)

همراهان عزیز جهت خبر دار شدن از جدید ترین مطالب سایت،سایت را به دنبال داشته باشید.👇🏻

پیوندها

تقسیم کننده های توان و کوپلر های جهتی ، مؤلفه های غیر فعالی هستند که برای تقسیم یا ترکیب توان استفاده میشوند. در تقسیم کننده توان ، سیگنال ورودی به دو یا چند سیگنال خروجی با توان کمتر تقسیم میشوند و در ترکیب کننده دو یا چند سیگنال از ورودی گرفته شده و ترکیب آنها در پورت خروجی ایجاد میشود. کوپلر و تقسیم کننده ممکن است سه پورتی، چهار پورتی یا دارای پورت های بیشتر باشند و در حالت ایده آل بدون تلفات هستند. شبکه های سه پورتی به فرم اتصال Tو یا به فرم سایر تقسیم کننده های توان هستند و شبکه های چهار پورتی فرم کوپلر های جهتی و هایبرید را میگیرند معمولا تقسیم کننده های توان سیگنال های خروجی همفاز ایجاد می کنند و توان مساوی ) (3dBدر آنها تقسیم می شود (تقسیم کننده های مساوی توان)، این امکان نیز وجود دارد که توان به نسبت مساوی بین خروجی ها تقسیم شود (تقسیم کننده های نا مساوی توان )(DAVID M.POZA 2012 )

کارهای انجام شده:

ابتدا برخی از ویژگی های کلی شبکه های سه و چهار دهانه ای را در قالب یک مقاله با عنوان ( طراحی کوپلر های هایبرید ) مورد بحث و برسی قرار میدهیم و سپس به عملکرد فیزیکی یک کوپلر و طراحی یک کوپلر جهتی 90 درجه (3db) با فرکانس (5Gh) در نرم افزار ADS میپردازیم.

پاندی و همکارش در مقاله ای که در سال 2014 تحت عنوان " طراحی کوپلر های هایبرید " که در نشریه IJAREEIE  ارائه شده است. میگوید : ساختار های یک کوپلر هایبرید به صورت گسترده در طراحی مدار مایکروویو استفاده می شود. اصول کار  یک کوپلر هایبرید این است که توان ورودی با اختلاف فاز 90 درجه بین کوپلها از طریق پورت ها را تقسیم میکند. که در پورت چهارم آن که (ایزوله) می باشد  با بار 50 اهم خاتمه می یابد. کوپلر های هایبرید  می توانند مستقیماً به آنتن مایکرواستریپ  متصل شوند تا از قطب انعکاسی شکل برخوردار شوند. آنتن های مایکرواستریپ به دلیل وزن کم ، حجم کم و پیکربندی مشخصات نازک خود می توانند به صورت یکنواخت درآینده ، مورد توجه قرار گیرند.که در برنامه های سیستم های ارتباطی، بی سیم و آنتن قطبی مدور نقش مهمی را ایفا می کنند. در این مطالعه کوپلر هایبرید برای فرکانس  GHZ2.4  با امپدانس مشخصه (z0 ) 50Ω طراحی شده است ، که ثابت دی الکتریک آن یعنی εr 4.6 و ضخامت مواد دی الکتریک 1.6 میلی متر است. که  شبیه سازی آن توسط نرم افزار ADS انجام می شود.

 

جهت دانلود طراحی و شبیه سازی یک کوپلر هایبرید 90 درجه 3dB  در نرم افزار ads اینجا کلیک نمایید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۰۵
Mohammad hossein Metanat

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی