مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

با سلام

محمد حسین متانت دانش‌ آموخته رشته مهندسی برق هستم .در این وبلاگ اطلاعات مربوط به،مقالات،جزوات و کتاب ها و مطالب علمی مربوط به رشته برق ارائه می گردد.

هرگاه در پی چیزى هستى، بلند همت باش و آن‏گاه که چیره شدى، در پیروزى کریم باش.
حضرت علی (علیه السلام)

همراهان عزیز جهت خبر دار شدن از جدید ترین مطالب سایت،سایت را به دنبال داشته باشید.👇🏻

پیوندها

دانلود نمودار اسمیت

شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۳:۵۳ ب.ظ

Image result for دانلود نمودار اسمیت

محاسبات مربوط به خطوط انتقال و موجبرها که در مباحث مخابراتی نقشی حیاتی دارند بعضا بسیار خسته کننده و زمانبر می شوند. و عمده ی این محاسبات هم معمولا شامل مفاهیم پیچیده ای نیستند و روال ضرب و جمع و بازی با اعداد مختلط است که اغلب موجب پیچیدگی این محاسبات می شود.

در مدارات الکترونیکی فرکانس بالا هم به دلیل اینکه مدارهای مورد مطالعه دیگر حالت فشرده ندارند، پای همین محاسبات مجددا به میان می آید. استفاده از رایانه می تواند تمام مشکلات مربوط به چنین محاسباتی را رفع کند ولی ممکن است رایانه و نرم افزار مناسب همیشه در دسترس ما نباشد یا در شرایطی بخواهیم نتایج تحقیقاتمان را منتشر کنیم و نیاز باشد تا روال محاسبات را هم در اختیار مخاطب بگذاریم.

نمودار اسمیت شکل کمابیش ترسناکی است که می تواند این مساله را برای ما حل کند. همه ی محاسبات مربوط به امپدانس و ادمیتانس در خطوط انتقال و همچنین روش های تطبیق امپدانس برای انتقال بیشینه ی توان به بار و امثال این ها به راحتی و با صرف زمان اندکی با استفاده از نمودار اسمیت امکان پذیر می باشد.

نکته ی حائز اهمیت در مورد نمودار اسمیت این است که روش محاسباتی نمودار اسمیت به هیچ وجه جنبه ی تجربی و تقریبی ندارد. به بیان دیگر خود نمودار اسمیت کاملا مبنای علمی دارد و محاسبات صورت گرفته به کمک آن دقیق هستند.

 

دانلود نمودار اسمیت

دانلود نمودار اسمیت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۱۸
Mohammad hossein Metanat

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی