مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

اختراع برق باعث دگرگونی صنعت در ابعاد مختلف شد. برق یعنی زندگی

مهندسی برق

با سلام

محمد حسین متانت دانش‌ آموخته رشته مهندسی برق هستم .در این وبلاگ اطلاعات مربوط به،مقالات،جزوات و کتاب ها و مطالب علمی مربوط به رشته برق ارائه می گردد.

هرگاه در پی چیزى هستى، بلند همت باش و آن‏گاه که چیره شدى، در پیروزى کریم باش.
حضرت علی (علیه السلام)

همراهان عزیز جهت خبر دار شدن از جدید ترین مطالب سایت،سایت را به دنبال داشته باشید.👇🏻

پیوندها

دمپر

جمعه, ۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۴۳ ب.ظ

تصویر مرتبط

سیم‌پیچی دمپر از یک مدار اتصال کوتاه تشکیل شده که درون کفشک قطب قرار می‌گیرد. از این مدار اتصال کوتاه شده در حالت عملکرد نرمال ماشین، هیچ جریان گردشی عبور نمی‌کند. زمانی از دمپر جریان عبور می کند که خطای سنکرونیزاسیون یا خطای اتصال کوتاه یا عدم تقارن بار در ژنراتور پیش آید. در زمان خطای سنکرونیزاسیون(زمانی که سرعت واحد نسبت به سرعت سنکرون اختلاف داشته باشد)، خطوط میدان مغناطیسی، سیم‌پیچ دمپر را قطع می‌کند که باعث عبور جریان و تولید گشتاور در آن می‌شود. جهت جریان بگونه‌ای است که در حالت کم بودن سرعت واحد، گشتاور شتاب دهنده و در حالت بیشتر بودن سرعت، گشتاور ترمزی در واحد ایجاد می‌نماید. به این ترتیب به بازگشت واحد به سرعت سنکرون کمک می‌کند .

برای کامل خواندن متن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

جهت تعیین ابعاد میله های دمپر، نیازمند تعیین مقادیر زیر هستیم:

– حداکثر جریان نامتقارن مولفه منفی (I2/In) در حالت عملکرد پیوسته

– حداکثر مقدار I22t در زمان وقوع خطا

سیم‌پیچ دمپر از چندین میله مسی استوانه‌ای، روی سطح کفشک قطب و درون شیارهایی توزیع شده‌اند و در دو انتها بوسیله تسمه‌های مسیبه همدیگر جوش خورده‌اند. ارتباط بین قفسهای دمپر، توسط تسمه‌های مسی قابل انعطاف و یا از طریق بدنه قطب و روتور ریم، انجام می‌شود (نوع بسته یا باز). نوع بسته و یا باز قفس دمپر با توجه به مقدار راکتانس زیرگذرای (Sub-Transient) درخواست شده از طرف خریدار تعیین می‌شود.

تعداد میله‌های دمپر به ازای هر قطب، تابعی از تعداد شیار در قطب در فاز استاتور (تعداد شیارهایی بر روی استاتور که در یک فاز آن به ازای هر قطب وجود دارند) و همین طور راکتانس زیرگذرا می‌ باشد.

اگر از سیم‌پیچ دمپر بعنوان راه‌انداز در حالت موتوری(موتور سنکرون) استفاده شود، طراحی متفاوتی بکار می‌رود تا دمپرها بتوانند جریانهای بیشتری را تحمل کنند.

 علاقمندان به رشته برق – قدرت می توانند لیست نرم افزارهای تخصصی این گرایش از رشته مهندسی برق رو از لینک زیر دریافت کنند …

power system software list

) http://mahdimaherani.persiangig.com/document/Power%20system%20software%20lis2.pdf(

bselectron.mihanblog.com
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۰
Mohammad hossein Metanat

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی